vrijdag 26 augustus 2011

Dye, paint and bleach







En wat doe je als het dus wel regent en je hebt 20 meter stof in de week staan ? Juist, dan maar verven, je kunt nooit genoeg basiskleuren hebben. (en dan bedoel ik mijn basis/ favoriete kleuren) 's Middags was het gelukkig iets droger, en heb ik alles wat ik geverfd had nog eens opnieuw bekeken. Donderdag was het gelukkig redelijk weer ondanks dat de berichten anders voorspelden, maar nu had ik er niet meer op gerekend dus geen zeefdrukramen voorbereid. Dus ben ik een beetje uit de vrije hand gaan werken. Ik heb sommige stoffen een tweede verfbad gegeven omdat de kleur me niet aan stond en een andere heb ik met Trapsuutjies gezeefdrukt, hierna heb ik er een aantal met bleekwater bewerkt. De dag ging dus razendsnel om, ik heb al mijn resten Trapsuutjies opgemaakt en dat was aardig wat. Gelukkig heeft Vera morgen en zondag een open dag dus ik kan weer wat kleuren aanvullen. Tevens is er een expositie van Annette, Laura en mij. Voor het adres en overige gegevens zie www.Trapsuutjies.com.
And what do you do when it rains and you've got 20 meter of fabric soaking? Exactly, than you change the plan in dyeing fabric, you could never have enough dyed fabric. (and than I mean my favorite colours)Thursday the weather was better in spite off the news, but now I didn;t had my screens ready. So I did some free work. I gave some fabric a second dye because I didn;t liked the colour and some others I screen printed with Trapsuutjies and bleach.

1 opmerking:

Sandra zei

Handig weer buiten hoor, je hangt je lappen na het verven gewoon buiten en ze worden gratis uitgespoeld!