zondag 31 juli 2011

Wax or Varnish?







Niet erg veel gedaan van de week, nou ja veel achterstallig huishoudelijk werk waar ik al lange tijd tegen op keek. Vrijdag ben ik naar Annette geweest en we hebben er een zeer productieve dag van gemaakt. Het weer was redelijk dus we zijn de hele dag papier aan het scheppen geweest, in allerlei kleuren. Dit is alvast voorraad voor een aantal nieuwe boekjes. Ook vandaag heb ik geprobeerd de schade een beetje in te halen maar het leek wel of ik vanmorgen maar niet wakker wilde worden dus ik ben vrij laat begonnen. Ik heb voorzichtig al het papier van vrijdag losgepeuterd van de doekjes en het in de (EINDELIJK) zon laten drogen. In de tussentijd heb ik het witte boekje waar ik mee bezig was bewerkt met inkt en wax. Ik heb er ook een paar met vernis geprobeerd maar ik vind zelf wax mooier. De kleur wordt iets zachter. Nu nog wat accentjes aanbrengen en deze keer wil ik ook een ruggetje er voor maken. Kon ik dit tempo maar eens vasthouden.....
I didn't do very much this week, that is, I did a lot of domestic job arrears that I neclected for a long time. On Friday I went to Annette and we had a very productive day. The weather was reasonable, so we did paper making the whole day in all kinds off colours. That is for my new books. Today I also wanted to make up my losses but it seemed like I couldn't get awake this morning, so I started very late. I carefully removed the paper from the carrier that we made Friday and let it dry in the (FINALLY) sun. In the mean while I worked on the white book, I added some ink and wax on it. I tried a couple of pages with varnish but I think I like wax better. The colour is more soften. Nu I have to add some accents and this time I want to make a spine as well. If I only could go on in this flow...

1 opmerking:

christina zei

Op de foto ziet het er ieder geval prachtig uit.