vrijdag 11 juni 2010

Another day went by

just a picture for inspiration
Het was een paar dagen stil op mijn blog, eerst de verkiezingen, toen nog twee examens. Nederlands en Engels, geslaagd met een 9,1 en een 10. Ik kan wel merken dat mijn engels sprongen voorruit heeft gemaakt dankzij Julie en Doreen die mij constant hebben geholpen als ik eens met een woord zat wat ik niet in het woordenboek kon vinden. Vandaag niet veel kunnen doen want ik heb gisteren mijn machines weggebracht voor onderhoud en reparatie. De punt van mijn grijper (van de locker) was afgebroken en de naaimachinehandel waar ik normaal gesproken naar toe ga beweerde dat dat van garen van de markt komt. Kom op, het is metaal! Nu had ik het de laatste keer ook al een beetje gehad met deze zaak toen de eigenaresse beweerde dat zoals wij werken , je niet met een machine kunt omgaan. Alleen omdat ik om een ander voet had gevraagd omdat diegene die er bij geleverd was te laag stond voor het vrij machinaal borduren. Ik was op een gegeven moment de discussie echt beu en ben afgehaakt en na deze bewering dat het allemaal aan het garen lag helemaal. Dus heb ik mijn afspraak afgebeld en ben nu naar een andere monteur gegaan, een die me niet als een klein kind behandeld. Helaas zit er helemaal niets hier in de buurt dus ik moet daar flinke stukken voor rijden. Morgen zouden ze klaar zijn, dan kan ik in ieder geval zondag nog wat doen. Eigenlijk was ik van plan mijn embellisher weer eens tevoorschijn te halen maar de dag was om voor ik het wist. Een berg boodschappen, even naar de kapper....herkenbaar?


It's been very quiet on my blog the past days, first the elections, than two more final exams, Dutch and English. I passed with an 10 and a 9,1. My English really aproved thanks to Doreen and Julie. They had so much patient with me if I did'n't know you something was called in English. Today I couldn't do much because I had to take my sewing machine and lock machine for a service and a repair. The top of the bucket (is that correct?)of my lock machine broke down and the repairman where I useally go said that it was because I sewed with yarn that I bought on the market. Come on, it is made from metal! Now, the last time I've been there, I also had enough of them, I asked for another foot for my sewingmachine, the one they delivered was to low for machine embroidery. The owner said that the way we threat our sewing machine with free embroidery wasn't normal. I had enough from this discussion, so I cancelled my appointment and went to another repairmen, one that doesn't treat me as a child. Because we don't have any in the neighbourhood. So I have to drive a lot for this. Tomorrow both machines will be ready, so I can at least work on Sunday. Actually I planned to work on my embellisher today but the day went by so fast, I had a lot of shopping, to the hairdresser....recognizable?

6 opmerkingen:

Julie zei

Congratulations on your exam successes Jacqueline :o) Enjoy the weekend!

Janny de Roo zei

Jazeker is dit herkenbaar, je dag is om voordat je er erg in hebt.Om over weken maar niet te spreken. Het leven is te kort voor een quiltster, 200 jaar komt ons zeker toe.....hihi Nog van harte gefeliciteerd met je superhoge cijfers voor je examen.... en was jij het niet die zo bang was om het niet te halen.....volgens mij ben je een streber eerste klas (hihi)

Doreen G zei

What a rude repairman Jacqueline -you were right to go to someone else.
Congratulations on your exam results you clever thing.

Corryna zei

Ja heel herkenbaar. De dag vliegt om. Je naaimachineverhaal heb ik vandaag van Annette gehoord (in Noord Groningen). Wat een soap zeg! Fijn dat je nu een zaak hebt gevonden die beter met klanten omgaat. Hopelijk kunnen ze je machine ook goed aan.

nadia zei

Heel herkenbaar, ben ook net klaar met 2 uurtjes werk, boodschappen voor verjaardag morgen en een poetsbeurt door het huis :( Ik wil nog wel even kwijt dat ik je Indian Spirits SCHITTEREND vind!!
En proficiat met het behalen van je examens! Een hele creatieve zondag toegewenst :)

LOVE STITCHING RED zei

Firstly, congratulations on your exam results. That was an excellent result. I hope you get your sewing machine fixed. It must be very frustrating for you at the moment
Have a lovely weekend and thank you for visiting my blog often Jacqueline

Best wishes
Carolyn x