maandag 22 februari 2010

Silk rods




Tijdens de Patchwork en quiltdagen heb ik nog een paar pakjes silk rods gekocht. Een poosje geleden ben ik al bezig geweest met een klein blauw werk, wat overigens nog steeds niet af is, wat ik een beetje toewijd aan de kleur. Dus heb ik besloten een werkje in dezelfde stijl te maken maar dan met een kleur die beter bij me past. Ik ben benieuwd of dat werkt en of ik daarna ook het blauwe werk verder kan afwerken. Deze silk rods waren overigens heel moeilijk te splitsen. Het scheelt heel erg veel per pakje is me al opgevallen. Sommige breken ook heel erg makkelijk en dan moet je met kleine stukjes gaan werken. Voor de ondergrond heb ik een dik polyestervlies gebruikt omdat het makkelijk te knippen is, het is wel lastiger om aan de achterkant te verwerken. Misschien moet ik hier iets anders voor verzinnen, wordt vervolgd….

During the Patchwork and Quiltdays I bought some packets of silk rods. A while I ago I was working on a small blue work with silk rods, which isn’t finished yet, something I think is caused by the colour. So I decided to make a small work in the same style but with a colour that I like more. I am very curious if this works and if I can finish the blue one also after that. These silk rods where very difficult to split. I noticed that every packet is different, some of them break very easily and than you have to work with little pieces. For the background I use a thick polyester fleece because it is easy to cut, it is not so easy to work on the back though. Maybe I have to think of something else, to be continued…..

Geen opmerkingen: