zaterdag 5 april 2008

Talking about organizing...

and still room enough for more..:-)
fashion
inspiration more inspiration
great techniques
beautiful colours
old work




Wat heb ik gisteren gedaan? Nou ik heb 2.60 m aan boeken versjouwd en dat x 4. Ruim 10 meter boeken! Ik was behoorlijk uitgeput gisteravond.
De kast is eindelijk voor een heel eind klaar dus nu kon het grote verhuizen beginnen. Ik heb al mijn kunst, kook en andere creatieve boeken naar beneden gedaan zodat ik op mijn werkkamer meer ruimte overhoud. (dat is in ieder geval het plan) Er zat van alles en nog wat bij, ook boeken die ik lange tijd niet gezien had, heel verrassend dus. Ik ben in het bezit van een grote collectie modeboeken, gekregen van mijn dochter, toen ze klaar was met haar mode studie. Teken en schilderboeken gekregen van mijn echtgenoot, die vroeger heel verdienstelijk tekende, ik kan gewoon geen boeken weggooien. Heel af en toe ruim ik wat van mijn oude quiltboeken op, die waarvan ik zeker weet dat ik er nooit meer wat mee doe en dat moet dan ook wel anders heb ik geen ruimte meer. Mijn mooiste collectie heb ik op mijn werkkamer laten staan. Dit zijn echt de boeken die ik toch regelmatig even er bij pak, zoals bv die van Jan Beany en Jean Little John of Maggie Grey.
Vandaag ben ik bezig geweest met mijn werkkamer verder op orde te krijgen, daar zullen nog wel een paar dagen overheen gaan, voor het allemaal op zijn plaats staat. Ik hoop dat ik hierna nog iets kan vinden. Ik heb ook nog een heel oud werk van mezelf gevonden, ik vind het wel grappig om het hier te laten zien, het geeft aan dat ik ook heeeeeeeeeeeel veel geduld kan hebben :-) Het zijn wajang poppen, ongeveer 15 jaar oud inmiddels, ik ben er ooit met mijn zus samen aan begonnen, gefiguurzaagd en helemaal met de hand beschilderd. Inmiddels liggen ze al een beetje uit elkaar, de bewegende delen moeten opnieuw vast gezet worden. Ik kon ze toch niet wegdoen, dus heb ze weer ergens achter in de kast gelegd. Zo goed kan ik dus opruimen…ha,ha…

What did I do yesterday? Well, I have moved 2.60 m of books and that x 4. More than 10 m books! I was pretty exhausted last night.
The bookcase is almost ready so the great removal could start. I have all my Art, Cook and other creative books moved downstairs so that I have more room in my study (that is the plan actually) There where all kinds off books, some of them I hadn’t seen for a while, very surprising. I have a large collection of fashion books, donated by my daughter when she finished her fashion designer study. Drawing and painting books, donated by my husband, who could draw very well in the past. ( unfortunately he never does anymore) I just can’t say no to books. Every now and than I sell some of my old quilt books, the ones I am sure off, I will never look at again. I have to because otherwise I have no space left. The most beautiful books of my collection are still in my study. These are the ones that I take out very regular, like Jan Beany and Jean Little John or Maggie Grey. Today I was busy trying to get my study back on order, this will take a couple more days I guess, before everything has find his place. I hope I can find it back afterwards. I have found a very old piece of work that I made 15 years ago, these are Wajang puppets I think it is funny to show this, it shows that I can be veerrrrrrrrrrrryyyyy patient :-) I started this together with my sister, fret worked and than hand painted. In the mean time it is falling apart a bit, the moving parts have to be fasten again. I couldn’t throw them away, so I put them somewhere in the back of the closet again. I am very good in organizing…ha, ha…

4 opmerkingen:

Sam Marshall zei

What a fabulous range of books for inspiration. It's so nice being organised- I wish I was. lol
I love your bookshelf.

Corryna zei

Wat een mooie kast is dat! En mooi groot ook, daar past een heleboel in. Ik zie een aantal boeken die ik hier ook heb. Sommige heb ik gekregen van mijn moeder die ook altijd heel veel deed aan handwerken. Ik heb van haar ook nog een hele serie Handwerken zonder grenzen gekregen. Zo leuk om te hebben en te lezen.

En boeken over kunst uit andere culturen spreekt mij ook aan. Ik ben eens met een paar vriendinnen in het Aboriginal museum in Utrecht geweest. Het was klein, maar zo leuk om te zien.

AnneJeu zei

Wat een prachtige kast! Nu wordt het tijd dat ik eens kom neuzen..... En, als je klaar bent met opruimen ben ik aan de beurt????LOL

Debbi Baker zei

Hi Jacqueline - well sometimes I think we come full cycle - reading your post was weird for me as 30 + years ago I studied the Wayang Kulit as part of my Anthropology degree!! Certainly didn't expect to see it on your blog - and such beautiful pieces too! I hope you save them safely!!