donderdag 21 februari 2008

Postcards IIII


Zijn jullie de kaarten nog niet beu? Ik wel inmiddels, ik ben echt even toe aan iets anders. Verf of zoiets. De laatste tijd ben ik zoveel met stof bezig geweest, ik zou graag weer eens even iets met iets anders bezig zijn. Dit weekend moet ik echt alledrie de tentoonstellingsquilts afmaken, daarna wil ik echt even iets anders, mixed media of zo. Deze kaarten zijn gemaakt van het 1e vel canvas wat ik voor TIF januari had gemaakt. (niet het uiteindelijke werk) Ik heb er een laag organza overheen gestikt en dit weer met de hitteföhn laten smelten. Ik wil nog iets aan de randen doen want het canvas rafelt toch een beetje door het stiksel heen dus ik moet het een beetje sealen. Misschien met een koper pen of anders met een lak, misschien nagellak?

Don’t you have enough of the postcards yet? I have, I am really on to something different. Paint or something like that. Lately I was so busy with fabric; I really want to do something else. This weekend I have to finish the exhibition quilts, after that I wanna do some mixed media. These cards are made of the first sheet of canvas I made for TIF January. (Not the final piece) I put a layer of organza on top, stitched it and melted it again with the heat gun. I have to do something on the borders because the canvas unravels a bit threw the stitches. So I have to seal it, maybe with a copper pen or a polish, maybe nail polish?

3 opmerkingen:

AnneJeu zei

Met een koperpen lijkt me gaaf!
En jij reserveert een boekje voor mij?

Purple Missus zei

I think everyone will agree that we love looking at your postcards :)
Would something like Fraycheck work or maybe watered down PVA to seal the edges?
I might have been inclined to run along the edges with the soldering iron before stitching, this should have helped to seal them.

Doreen G zei

Fantastic Jacqueline I will never get sick of looking at your postcards.